Koordinator projekta: Université de Bordeaux, Francuska
Partneri projekta:
Univerza v Ljubljani, Slovenija
Universidad de Cádiz, Španjolska
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Jade Hochschule, Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfle
Uniwersytet Im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poljska
Università degli studi di Bergamo, Italija
Arcola Research LLP, Ujedinjeno Kraljevstvo
Poznavanje stranih jezika struke u području visokog obrazovanja trebalo bi poboljšati mobilnost i zapošljivost studenata. Poučavanje jezika struke iznimno je zahtjevan zadatak budući da podrazumijeva poznavanje jezika vrlo specifičnih i specijaliziranih područja kao i vještina svojstvenih tim područjima. Nažalost, nastavnicima jezika struke se rijetko ili uopće ne nudi i specijalizirano obrazovanje.
Cilj je ovoga Erasmus+ istraživačko-razvojnog projekta, u kojemu sudjeluje osam europskih zemalja (Španjolska, Francuska, Slovenija, Poljska, Italija, Njemačka, Ujedinjeno Kraljevstvo i Hrvatska), odgovoriti na potrebe nastavnika stranih jezika struke na visokoškolskim ustanovama u Europi i šire. Istraživači su u sklopu projekta istražili postojeće stanje u području poučavanja jezika struke i potrebe nastavnika jezika struke u svrhu definiranja i ostvarivanja ciljeva programa usavršavanja nastavnika jezika struke koji će se nuditi na hrvatskim i europskim visokoškolskim ustanovama. Razvijena je i mreža centara za profesionalno usavršavanje i razvoj nastavnika jezika te, posebice, nastavnika jezika struke.
Pet je intelektualnih ishoda ovoga projekta. Prvi je korak utvrđivanje i analiza postojećih programa za obrazovanje nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama širom Europe, a potom i utvrđivanje potreba nastavnika jezika struke. Sljedeća je faza određivanje raskoraka između postojećih programa za obrazovanje nastavnika jezika struke i
njihovih potreba. Na temelju uočenih razlika, istraživači su u sklopu projekta osmislili inovativni program/kurikul za usavršavanje nastavnika jezika struke, te su definirali ishode i ciljeve usavršavanja, tematska područja, module i metode poučavanja, koji će se primijeniti u posljednjem ishodu projekta, međunarodnu pilot zimsku školu za profesionalni razvoj i usavršavanje sadašnjih i budućih nastavnika jezika struke.
Pilot škola, prvobitno zamišljena kao ljetna škola koja se trebala održati u rujnu 2020. na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, zbog pandemije bolesti Covid-19 i sukladno epidemiološkoj situaciji i preporučenim smjernicama, provest će se kao online međunarodna pilot zimska škola za profesionalni razvoj nastavnika jezika struke u veljači 2021. na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. U sklopu pilot zimske škole ponudit će se različiti moduli s jasnim naglaskom na upotrebi suvremenih informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi jezika struke te hibridnom učenju i poučavanju. Očekivani rezultati i prednosti našeg projekta su razvoj znanja i vještina u sadašnjih i budućih nastavnika jezika struke koji će omogućiti inovativne prakse poučavanja jezika struke na visokoškolskim ustanovama u Hrvatskoj i ostalim europskim zemljama.
Članice hrvatskog projektnog tima s Fakulteta strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu: dr. sc. Olinka Breka (koordinatorica), dr. sc. Brankica Bošnjak Terzić i dr. sc. Snježana Kereković,