Home 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS
by UNJSVU

IMPRESSUM

INTRODUCTION

 

Tihana Banko, Martina Stadnik, Ana Lokas Ćošković

CALL IN ESP — STUDENTS’ COGNITIVE, BEHAVIOURAL AND AFFECTIVE ATTITUDES TOWARDS ICT – p. 11

Snježana Bralić

DIZIONARIO MONOLINGUE COME DEPOSITO DI MATERIALE DIDATTICO – p. 28

Kornelija Čakarun, Daniela Ježić, Kristina Kaštelan

STUDENTS’ PERCEPTIONS OF THE USE OF DIGITAL TOOLS AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN LSP: A THREAT OR AN OPPORTUNITY? – p. 40

Gorana Duplančić Rogošić

FROM DATA TO PRACTICE: ENHANCING LANGUAGES FOR SPECIFIC PURPOSES WITH A VERB COLLOCATION DATABASE – p. 54

Ivana Edmonds

STUDENTS’ EXPERIENCES WITH IN-CLASS GRADED ACTIVITIES IN THE LARGE LEGAL ENGLISH CLASSROOM – p. 70

Dora Fila Butković, Nives Curić

IZAZOVI U OBLIKOVANJU SILABA JEZIKA STRUKE (NJEMAČKI I FRANCUSKI JEZIK) – p. 83

Jelena Hodak

LEXICAL FEATURES OF VERBS IN MECHANICAL ENGINEERING TEXTS: A PILOT CORPUS STUDY – p. 94

Martina Hrnić, Jelena Dubčić

THE USEFULNESS OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES IN SPECIFIC PROFESSIONS AMONG UNIVERSITY OF DUBROVNIK ALUMNI – p. 114

Maja Ivanović, Silvana Kokan

CLIL AND ESP AT THE NEXUS OF SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION: LESSONS LEARNED FROM A MUSEUM SETTING – p. 128

Višnja Kabalin Borenić, Boglarka Kiss Kulenović

THE CHALLENGE OF LINGUISTICALLY DIVERSE WORKPLACES AND HOW WE CAN HELP STUDENTS COPE – p. 141

Borka Lekaj Lubina, Emilie Thévenet

L’APPRENTISSAGE PAR PROJET: L’EXEMPLE DU PROJET ‘JOURNAL’ DANS LE COURS DE FRANÇAIS POUR LE JOURNALISME ET LES SCIENCES POLITIQUES – p. 155

Daniela Matić

GENERATIVE AI IN COMPUTER SCIENCE STUDENTS’ COURSEWORK – p. 167

Jurica Novaković

EXPLORING ESP COURSE DESIGN FOR STUDENTS OF STAGE, COSTUME AND PUPPET DESIGN – p. 186

Mirna Petanjek

UTJECAJ UMJETNE INTELIGENCIJE NA POSLOVNI SVIJET I NASTAVU POSLOVNOGA STRANOG JEZIKA – p. 196

Irena Petrušić-Hluchý, Tamara Crnko Gmaz

ÜBERSETZUNGSSTRATEGIEN IN DER ABSCHLUSSARBEIT IM ÜBERSETZUNGSSTUDIUM – p. 209

Andrej Smodlaka

KORIŠTENJE PARALELNOG KORPUSA IZ CESTOVNOG PROMETA U NASTAVI JEZIKA STRUKE U VISOKOM OBRAZOVANJU – p. 223

Alenka Šuljić Petrc

EXPLORING FOREIGN LANGUAGE ANXIETY ON BEGINNER AND FALSE BEGINNER LEARNERS’ SPEAKING SKILLS – p. 237

Elisa Velčić Janjetić, Petra Švob

IZAZOVI U POUČAVANJU JEZIKA STRUKE – p. 252

Sanja Veršić

DINAMIČNA I STATIČNA PROSTORNA ZNAČENJA PRIJEDLOGA U I NA U NASTAVI RUSKOG JEZIKA ZA AKADEMSKE POTREBE. PRIMJERI IZ NASTAVNE PRAKSE – p. 265

Na ovim internetskim stranicama upotrebljavamo kolačiće (cookies). Nastavkom korištenja stranica slažeš se s upotrebom kolačića. Slažem se